اولین طلای بوتسوانا در تاریخ المپیک با هنرنمایی تبوگو-راهبرد معاصر

اولین طلای بوتسوانا در تاریخ المپیک با هنرنمایی تبوگو

لتسیل تبوگو به عنوان قهرمان المپیک در ۲۰۰ متر مردان نامش را در کتاب رکورد‌ها ثبت کرد و اولین مدال طلای کشورش را در بازی‌های المپیک به دست آورد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 09
کد خبر: ۲۵۳۸۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ لتسیل تبوگو، قهرمان غیرمنتظره المپیک مردان در دوی ۲۰۰ متر شد. این ورزشکار از بوتسوانا رکورد آفریقا را به نام خود ثبت کرد و اولین طلای تاریخ بازی‌های المپیک را برای کشورش به ارمغان آورد. قبل از این طلا، ورزشکاران این کشور در بازی‌های ۲۰۱۲ لندن تنها یک نقره و در المپیک سال ۲۰۲۰ یک برنز گرفته بودند. در واقع تبوگو اولین آفریقایی است که برنده دوی ۲۰۰ متر و اولین بوتسوانایی است که طلای المپیک را به خانه می‌برد.

کنت بدنارک آمریکایی (۱۹.۶۲) و نوآ لایلز (۱۹.۷۰) در رده‌های بعد قرار گرفتند.

این دونده ۲۱ ساله به عنوان یک ستاره نوظهور در دوومیدانی شناخته می‌شود. او در مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال در کلمبیا صد متر را در ۹.۹۱ ثانیه دوید و سومین نوجوان تاریخ شد که این مسافت را کمتر از ۱۰ ثانیه طی کرد.

اریک ماسیسی، رئیس‌جمهور بوتسوانا، گفت که این پیروزی لحظه افتخارآمیزی برای بوتسوانا بود. او در ایکس نوشت: پیروزی شما باعث الهام‌بخشیدن به یک ملت و تثبیت جایگاه شما در بین بزرگترین ورزشکاران جهان شده است.

تبوگو پیش از این شروع به مقایسه خود با یوسین بولت کرده بود و معتقد است که می‌تواند کار‌های زیادی برای توسعه آفریقا انجام دهد. لتسیل پس از کسب مدال در مسابقات جهانی بوداپست گفته بود: فکر می‌کنم بعد از این مدال، قاره و کشورم به برگزاری مسابقات بیشتر و بزرگی فکر خواهند کرد که مردم مایل به دیدن آن خواهند بود.

پیروزی او یک روز پس از کسب مدال برنز ۴۰۰ متر موزالا ساموکونگا از کشور همسایه یعنی زامبیا به دست آمد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار